Bekeuringen

Moet ik mijn NAW-gegevens verstrekken als ik meer dan 30 kilometer te hard heb gereden?

Bij een overschrijding van meer dan 30 kilometer per uur valt deze overtreding buiten de Wet Mulder. Er geldt dan een andere procedure waarbij u en Lease2Go wettelijk verplicht zijn om NAW-gegevens van de berijder te verstrekken. De zaak wordt vervolgens behandeld door de Officier van Justitie.

Hoe kan ik de foto opvragen wanneer ik ben geflitst?

Dit verschilt per regio. Op de beschikking staat aangegeven hoe u de foto kunt opvragen. Let op, meestal zijn hier kosten aan verbonden.

Wat moet ik doen als ik het niet eens ben met de bekeuring?

Uiteraard heeft u de mogelijkheid om in beroep te gaan tegen een opgelegde boete. Wanneer het kenteken op naam van Lease2go staat heeft u daarvoor een machtiging nodig. Deze kunt u opvragen bij de afdeling contractbeheer via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 010-8506601.

Hoe werkt het met een bekeuring uit het buitenland?

Lease2Go stuurt beschikkingen uit het buitenland zonder deze te betalen door aan uw werkgever. Wanneer deze beschikking niet op tijd betaald wordt en Lease2Go ontvangt een verhoging/herinnering zal deze wel betaald en doorbelast worden om verdere verhogingen te voorkomen.

Hoe kan ik de beschikking opvragen?

Via “mijn Lease2Go” kunt u de beschikking downloaden. U heeft daarvoor uw inloggegevens nodig (gebruikersnaam en wachtwoord). Deze ontvangt u van uw werkgever. De beschikking kunt u opvragen tot 3 maanden na dagtekening.

Wie ontvangt de bekeuring als ik een overtreding bega?

Indien u een verkeersovertreding begaat of te weinig parkeergeld betaalt ontvangt Lease2Go in de meeste gevallen de beschikking. De beschikking wordt in de meeste gevallen betaald door Lease2Go en doorbelast aan uw werkgever.


Brandstofpas

Wat als er per ongeluk de verkeerde pomp is afgerekend?

Neem eventueel contant retour te ontvangen geld aan en overleg met uw werkgever wat er met het ontvangen geld moet gebeuren.

Waar kan ik tanken met mijn brandstofpas?

Nagenoeg bij ieder bemand en onbemand tankstation in Nederland. Dit staat aangegegen met het MultiTankcard logo bij het tankstation. Als u een tankpas heeft met het DKV logo dan kunt u deze ook buiten Nederland gebruiken mits bij het tankstation dit DKV logo ook aanwezig is.

Hoe kan ik voorgeschoten brandstof declareren?

Vul het daarvoor aanwezig declaratieformulier op “Mijn Lease2Go” in en stuur deze samen met de originele tankbon(nen) naar ons op. Het adres is Antonie van Leeuwenhoekstraat 5, 3261 LT, Oud-Beijerland. Vergeet niet voor uzelf een kopie te maken van het formulier en de tankbon(nen).

Ik weet de pincode van mijn brandstofpas niet meer

De afdeling contractbeheer helpt u graag verder via 010-8506601.

Mijn brandstofpas is beschadigd, wat moet ik doen?

Bij de afdeling contractbeheer kunt u een nieuwe brandstofpas aanvragen. Dat kan per email via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel ons op 010-8506601. De defecte pas kunt u in twee delen knippen.

Ik heb drie keer de verkeerde pincode ingevoerd en nu is mijn brandstofpas geblokkeerd.

Uw pas is geblokkeerd voor een periode van 24 uur. Na deze periode kunt u de pas weer gebruiken. U dient de huidige tanking op een andere manier te betalen. De voorgeschoten brandstofkosten kunt u bij ons declareren.

Wat moet ik doen als ik mijn brandstofpas verloren ben?

Bel dan aub direct met de afdeling contractbeheer op 010-8506601. Wij laten uw pas blokkeren en vragen direct een nieuwe voor u aan.

Facturatie

Bij wie kan ik terecht met vragen over een factuur?

Voor vragen over een factuur kunt u terecht bij onze afdeling contractbeheer via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 010-8506601.

Kan ik een factuur digitaal ontvangen?

Lease2Go verstuurt alle facturen digitaal in .pdf formaat naar het door u opgegeven e-mailadres.

Hoe kan ik een kopie van een factuur opvragen?

Als u een kopie van een factuur wenst te ontvangen, kunt u deze opvragen bij de afdeling contractbeheer via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 010-8506601.

Gebruik in het buitenland

Wat heb ik nodig als ik naar een land buiten Europa?

Controleer of u de groene kaart in uw bezit heeft en of deze nog geldig is. U mag met de auto uitsluitend naar die landen die staan vermeld op de groene kaart. In de landen die op de groene kaart zijn doorgestreept is de auto niet verzekerd. Naast de groene kaart en de kentekenpapieren is het van belang een ‘Machtiging Buitenland' mee te nemen. Deze kunt u aanvragen bij de afdeling Contractbeheer via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 010-8506601. Op deze machtiging staat in meerdere talen dat u gemachtigd bent om in het buitenland gebruik te maken van de auto.

Heb ik een groene kaart nodig als ik met mijn auto naar het buitenland ga?

In het buitenland dient u aan te kunnen tonen dat de auto verzekerd is. Dit doet u middels de groene kaart daar dit het internationaal motorrijtuigenverzekeringsbewijs is. Hier staat op bij welke verzekeringsmaatschappij en onder welk polisnummer de auto verzekerd is. Op vertoon van de groene kaart heeft u recht op berging van de auto in geval van een aanrijding waardoor de auto niet meer rijdbaar is. Heeft u een nieuwe groene kaart nodig dan kunt u deze opvragen bij de afdeling Contractbeheer via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 010-8506601.

Heb ik in het buitenland recht op een vervangende auto?

In het buitenland is er geen dekking voor vervangend vervoer in de verzekering of het leasecontract. U kunt zelf een reisverzekering afsluiten die hierin voorziet. Via de ANWB kunt u Wegenwacht Europa Plus afsluiten. De pakketten Standaard en Compleet bieden vervangende auto service (kijk voor meer informatie op de website van de ANWB).

Kan ik in het buitenland een reparatie laten uitvoeren?

Onvoorziene kosten in het buitenland, die normaal gesproken voor rekening van Lease2Go zouden zijn, kunt u onder bepaalde voorwaarden bij ons indienen. U dient te allen tijde vooraf contact met Lease2Go (of de Lease2Go hulpdienst) te hebben opgenomen. Stuur de gespecificeerde nota met een duidelijke omschrijving van de problemen en uw bankgegevens naar Lease2Go BV, Antonie van Leeuwenhoekstraat 5, 3261 LT Oud-Beijerland.

Moet ik Lease2Go laten weten dat ik naar het buitenland ga met mijn auto?

Wij verzoeken u ons op de hoogte te stellen als uw verblijf in het buitenland langer dan 8 (aaneengesloten) weken duurt.

Waar moet ik rekening mee houden als ik met mijn auto naar het buitenland ga?

Controleer voor u met de auto naar het buitenland gaat uw:

  • Oliepeil
  • Koelvloeistof niveau
  • Ruitensproeiervloeistof
  • Bandenspanning

Dit voorkomt veel ongemakken.

Ons advies is om altijd een extra fles motorolie mee te nemen. Een motor die extra belast wordt, zoals tijdens het rijden met caravan, kan namelijk meer olie verbruiken.

Vergeet uiteraard niet uw internationale verzekeringsbewijs (groene kaart) mee te nemen.

Reist u door of naar een land dat niet op de groene kaart staat (of is doorgestreept) neem dan contact op met de afdeling contractbeheer via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 010-8506601.

Ook kunt u bij de afdeling contractbeheer een “machtiging buitenland” aanvragen. Hiermee kunt u aantonen dat Lease2Go akkoord is met het feit dat u met de auto naar het buitenland reist.

Hulpverlening bij pech of schade

Welke hulpverlening krijg ik bij schade in het buitenland?

Buiten Nederland kunt u ook bij schade rekenen op de professionale ondersteuning van de Lease2Go hulpverlening, uitgevoerd door Eurocross Assistance.

Hieronder valt berging en transport van de auto naar Nederland en vervangend vervoer of vervoer naar huis op basis van openbaar vervoer 2e klasse.

Welke hulpverlening krijg ik bij pech in het buitenland?

Buiten Nederland kunt u ook rekenen op de professionale ondersteuning van de Lease2Go hulpverlening, uitgevoerd door Eurocross Assistance. Hieronder valt reparatie van de auto in het buitenland door de hulpverlener of een lokale reparateur, of berging en transport van de auto naar Nederland indien de auto niet binnen redelijke termijn ter plaatse gerepareerd kan worden.

Als de auto niet meer rijdbaar is verzorgen wij vervangend vervoer of vervoer naar huis op basis van openbaar vervoer 2e klasse. In sommige gevallen kan dit ook via de mobiliteitsservice van de importeur van het merk worden verstrekt. Meer informatie hierover vindt u in de Service & Garantie documentatie van de auto of op de internetsite van de importeur of fabrikant.

Wat moet ik doen bij pech onderweg?

Bij pech kunt u tijdens onze openingstijden contact opnemen met de afdeling Techniek op nummer 010-8506608. Buiten onze openingstijden kunt u contact opnemen met de Lease2Go Hulpdienst op telefoonnummer 010-8506609.

Onze Hulpdienst is 24 uur per dag / 7 dagen per week bereikbaar.

Inname van uw leaseauto

Kan ik het inspectierapport inzien?

Op de website van BCA kunt u het inspectierapport inzien. Voor het bekijken van het inspectierapport voert u het kenteken en de rapportcode in. De rapportcode staat vermeld op de slotfactuur.

Wat gebeurt er met het inspectierapport?

Door middel van het inspectierapport wordt uw werkgever door Lease2Go geïnformeerd over de staat waarin de auto is ingeleverd. Eventuele innameschades en manco's worden aan uw werkgever doorbelast. Het is daarom raadzaam dat u er zorg voor draagt dat de auto gedurende de contractperiode in goede staat blijft.

Wat houdt de inspectie in?

De inspecteur controleert in uw bijzijn de auto van binnen en van buiten op eventueel aanwezige schade. Tevens wordt geïnventariseerd of alle, bij de auto behorende, zaken compleet aanwezig zijn. Zijn bijvoorbeeld de kentekencard, autosleutels, autoradio, reservewiel, gereedschapset, alle bij de auto behorende documentatie en eventueel de brandstofpas bij de auto aanwezig. De inspecteur hanteert een innameprotocol. De bevindingen worden op het Inspectierapport vastgelegd welke mede door u wordt ondertekend. Om een goede inspectie te kunnen uitvoeren is het noodzakelijk dat de auto zowel van binnen als van buiten schoon is.

Waar wordt de inspectie uitgevoerd?

De inspectie wordt op een, door u gewenste, locatie uitgevoerd. U kunt de afspraak inplannen op uw werk, thuis of bij de dealer (bijvoorbeeld gelijktijdig met de aflevering van uw nieuwe leaseauto). Na de inspectie wordt de auto door een transporteur of chauffeur opgehaald.

Wie neemt contact met mij op voor de inspectie en inname van de auto?

Ruim voor de einddatum van het leasecontract melden wij de inspectie bij BCA. Een medewerker van de planning neemt contact op met u op om een afspraak te plannen voor het uitvoeren van de inspectie en inname.

Wordt de auto bij inname geïnspecteerd?

Ja, hiervoor hebben wij BCA, een onafhankelijk bedrijf, geselecteerd. BCA is gespecialiseerd in het inspecteren van auto’s voor leasemaatschappijen. Aan de hand van het innameprotocol wordt een inspectierapport opgesteld.

Reparatie, onderhoud en (winter)banden

Kan ik gebruik maken van winterbanden?

Als winterbanden zijn opgenomen in het leasecontract (of wanneer uw werkgever akkoord is om deze winterbandenregeling alsnog toe te laten voegen aan het leasecontract) dan kunt u gebruik maken van winterbanden. U kunt de winterbanden aanvragen via het formulier winterbanden op “Mijn Lease2Go”. Wij nemen dan contact met u op voor de verdere afhandeling.

Zijn winterbanden verplicht?

In Nederland is het niet verplicht om winterbanden onder uw auto te monteren. Wel kunnen winterbanden uw veiligheid verhogen tijdens winterse omstandigheden. Indien u met de auto naar het buitenland gaat informeer dan altijd naar de regels van het betreffende land.

Mijn dealer geeft aan geen tijd te hebben voor een afspraak, wat moet ik doen?

Als u dealer aangeeft geen tijd te hebben voor een afspraak dan vernemen wij dit graag van u. Neemt u in dat geval contact op met onze afdeling Techniek via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 010-8506608.

Wij overleggen dan met uw dealer of een andere dealer in de buurt. Ons advies is om afspraken voor onderhoud en/of een APK keuring altijd ruim van te voren te maken.

Wanneer moet mijn auto een APK keuring krijgen?

Iedere 3 jaar als uw auto is voorzien van een dieselmotor, dieselhybride of LPG-installatie. Is uw auto uitgerust met een benzinemotor, benzinehybride of wanneer deze volledig elektrisch is dan geldt een termijn van 4 jaar. Daarna moet de auto iedere 2 jaar naar de garage voor een APK keuring. Op www.rdw.nl kunt u de datum van de laatste keuring en de uiterste datum voor de volgende keuring terugvinden.

Welke motorolie moet ik bijvullen?

Voordat u olie bijvult is het van belang dat u eerst het oliepeil controleert. Alleen als deze onder het minimum staat dient u de olie bij te vullen en gebruik hiervoor altijd dezelfde soort olie als reeds in de motor zit. Uw dealer kan u informeren welk merk en type olie gebruikt moet worden. Na het bijvullen dient u het oliepeil nogmaals te controleren omdat ook teveel olie schade aan de motor kan veroorzaken.

Hoe vaak moet ik het oliepeil van mijn auto controleren?

Ons advies is om iedere 1000 km of iedere week uw oliepeil te controleren. Doe dit als de auto op een vlakke ondergrond staat en de motor minimaal 20 minuten is uitgeschakeld. Verdere instructies treft u aan in het instructieboekje van uw auto.

Welke technische controles moet ik zelf uitvoeren?

U dient zelf de bandenspanning, het oliepeil en het koelvloeistofniveau te controleren en zo nodig op peil te brengen. Uw dealer kan u uitleggen waar u op moet letten tijdens deze controles. Dit staat tevens omschreven in de handleiding van uw auto.

Controleer ook periodiek uw bandenprofiel. Wettelijk moet dit minimaal 1,6 millimeter zijn, maar wij adviseren uw banden te laten vervangen bij 2,0 millimeter of minder.

Moet ik voor een onderhoudsbeurt toestemming vragen aan Lease2Go?

U kunt zelf een afspraak maken met uw dealer. De dealer vraagt voor aanvang van de werkzaamheden toestemming aan bij Lease2Go. U hoeft dat dus niet zelf te doen.

Waar mag ik heen voor reparatie, onderhoud en banden?

Wij werken bij voorkeur samen met de officiële dealer van het betreffende merk voor reparatie- en onderhoudswerkzaamheden. Als de garantieperiode van uw auto is verstreken mag u voor de vervanging van banden, uitlaten, accu’s en schokbrekers ook naar een zogenaamde fitter. Graag dit wel vooraf overleggen met onze medewerkers van de afdeling Techniek, zij zijn bereikbaar via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 010-8506608.

Schade en diefstal

Mag ik de schade door mijn dealer laten repareren?

Schade aan de auto dient hersteld te worden bij schadebedrijven waar Lease2Go een samenwerkingsovereenkomst mee heeft gesloten. De auto dient, in overleg met een medewerker van onze afdeling Techniek, ter reparatie bij de aangewezen reparateur voor herstel aangeboden te worden. Het schadebedrijf kan indien dat noodzakelijk is zorgen voor een haal- en brengservice. 

Moet ik altijd de achterzijde van het Schade Aangifte Formulier invullen?

Om een schade goed in behandeling te kunnen nemen hebben Lease2Go en de verzekeraar altijd een compleet ingevuld schadeformulier nodig, dus ook de achterkant.

Wat moet ik invullen bij “verzekeringsnemer” op het Schade Aangifte Formulier?

U vult bij verzekeringsnemer in: Lease2Go.

Ik stond geparkeerd en heb nu schade, wat moet ik doen?

Als u bent aangereden in parkeerstand neemt u direct contact met ons op en doe vervolgens aangifte bij de politie; dit is van belang om de schade te kunnen verhalen via het Waarborgfonds Motorverkeer. Dit kunt u tegenwoordig ook online doen, www.politie.nl/aangifte

Het schadeaangifteformulier kunt u bij thuiskomst invullen en daarna stuurt u het formulier naar Lease2Go BV, Antonie van Leeuwenhoekstraat 5, 3261 LT Oud-Beijerland. Of per mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Wanneer moet ik de politie inschakelen?

Wij adviseren u altijd de politie te waarschuwen in geval van een grote schade, schade met letsel of indien het invullen van het schadeformulier met de tegenpartij problemen oplevert. In geval van schade door inbraak of vandalisme dient u aangifte te doen bij politie. Dit kan online via www.politie.nl/aangifte.

Wat moet ik doen als mijn auto is gestolen?

Als uw auto is gestolen neem dan direct contact op met de plaatselijke politie via 0900-8844. Vervolgens moet u aangifte doen van vermissing van het voertuig. Van de politie krijgt u een afschrift van de aangifte. Stuur de aangifte zo snel mogelijk naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Onze afdeling Techniek zal direct na ontvangst van uw melding aan de slag gaan om eventueel vervangend vervoer te verzorgen en een onderzoek op te starten om de leaseauto op te sporen. Voor verdere vragen kunt u contact opnemen via 010-8506608.

Wat moet ik doen als ik schade heb aan mijn auto?

Schade kunt u tijdens kantooruren telefonisch bij ons melden bij de afdeling Techniek via 010-8506608. Wij nemen dan direct uw gegevens op en registreren de schademelding. Buiten kantooruren kunt u de schade melden op onze website via het schadeaangifteformulier op “Mijn Lease2go”. Indien de auto niet meer rijdbaar is kunt u de schade buiten onze openingstijden melden via de Lease2Go Hulpdienst op 010-8506609. Stuur een volledig ingevuld schadeaangifteformulier - uiterlijk binnen twee werkdagen - naar: Lease2Go BV, Antonie van Leeuwenhoekstraat 5, 3261 LT Oud-Beijerland of per mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Verlies

Wat moet ik doen als ik mijn groene kaart kwijt ben?

Neem contact op met onze afdeling contractbeheer voor het aanvragen van een nieuwe groene kaart/internationaal verzekeringsbewijs via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 010-8506601.

Wat moet ik doen als ik mijn sleutel en/of afstandsbediening kwijt ben?

U kunt direct contact opnemen met uw dealer. Deze kan, op uw verzoek, een nieuwe sleutel en/of afstandbediening bestellen en “inleren” op uw auto. De dealer zal u vragen alle overige sleutels en het kentekenbewijs mee te nemen. De kosten voor de nieuwe sleutel en/of afstandsbediening zullen door ons worden doorbelast.

Wat moet ik doen als ik mijn kentekenplaat kwijt ben?

Bij verlies of diefstal van een kentekenplaat dient u aangifte te doen bij de politie. Tevens neemt u direct contact op met de afdeling techniek via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 010-8506608, zodat wij een nieuwe kentekenplaat voor u kunnen regelen.

Wat moet ik doen als ik mijn kentekenbewijs of kentekencard kwijt ben?

Bij verlies van een van de kentekenbewijzen deel 1A en/of deel 1B of de kentekencard moet een nieuw exemplaar worden aangevraagd bij het RDW. U kunt hiervoor contact opnemen met de afdeling Contractbeheer via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 010-8506601. De afgifte van een nieuw kentekencard neemt wel enige dagen in beslag dus houdt hier rekening mee als u bijvoorbeeld met de auto op vakantie wilt.

Vervangende auto

Moet ik de vervangende auto altijd aftanken?

Ja, de brandstofkosten voor de vervangende auto zijn voor eigen rekening. Indien u een brandstofpas van Lease2Go heeft kunt u deze daarvoor gebruiken, geef bij het afrekenen dan wel aan dat het een vervangende auto betreft. Indien u de auto niet afgetankt inlevert zullen er in de meeste gevallen aanvullende kosten in rekening worden gebracht door de verhuurder.

Hoe snel moet ik de vervangende auto weer omruilen voor mijn eigen auto?

Direct na het gereed melden van uw eigen auto door de reparateur dient u de vervangende auto weer om te wisselen. Indien u te laat omwisselt zullen de extra kosten van de vervangende auto worden doorbelast.

Wat houdt de regeling vervangend vervoer in?

Lease2Go heeft twee verschillende regelingen: vervangend vervoer na 24 uur of vervangend vervoer per direct. Is er vervangend vervoer in het contract opgenomen “na 24 uur” dan zullen de kosten voor de vervangende auto aan uw werkgever worden doorbelast indien de reparatie binnen 1 dag heeft plaats gevonden. Heeft de reparatie langer in beslag genomen dan komen alle huurkosten voor rekening van Lease2Go. Is er vervangend vervoer in het contract opgenomen “per direct” dan komen de kosten voor de vervangende auto geheel voor rekening van Lease2Go.

Kan ik tijdens onderhouds- en reparatiewerkzaamheden beschikken over een vervangende auto?

Indien vervangend vervoer is opgenomen in het leasecontract kunt u hier gebruik van maken. Indien vervangend vervoer niet is opgenomen in het leasecontract maar u maakt wel gebruik van een vervangende auto dan zullen de kosten daarvoor worden doorbelast. Wij raden u aan om altijd vooraf bij ons te informeren of u kunt beschikken over een vervangende auto. Dat kan bij onze afdeling Techniek via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 010-8506608.

Verzekering

Is bedrijfsreclame op de auto meeverzekerd?

Indien de bedrijfsreclame is opgenomen in het leasecontract dan is deze automatisch meeverzekerd. In geval van schade zal de reclame voor u vergoed dan wel hersteld worden.

Is mijn aanhangwagen of caravan meeverzekerd?

Een aangekoppelde aanhangwagen of caravan is voor de Wettelijke Aansprakelijkheid (WA) meeverzekerd op de autoverzekering. Hierdoor is schade veroorzaakt met de aanhangwagen of caravan aan andere weggebruikers gedekt. De schade aan de aanhangwagen of caravan zelf is niet verzekerd. Voor het verzekeren van de casco schade aan de aanhangwagen of caravan moet u zelf een verzekering afsluiten.

Wie mag ik in mijn auto laten rijden?

Als de auto door Lease2Go verzekerd is dan is er dekking voor iedere bestuurder mits deze een, in Nederland, geldig rijbewijs heeft. Het kan echter zijn dat uw werkgever in de autoregeling heeft bepaald dat alleen u of uw partner of gezinsleden in de auto mogen rijden. Informeer hiervoor bij uw werkgever naar de voorwaarden. Wanneer er schade wordt gereden dan zal deze schade door ons altijd op uw naam worden geregistreerd.

Mag ik de auto ook zelf verzekeren?

Over het algemeen is het toegestaan om zelf de auto te verzekeren. Dit moet dan wel bij een door Lease2Go geaccepteerde verzekeraar en onder door Lease2Go goed te keuren voorwaarden gedaan worden. Aangezien Lease2Go de eigenaar van de auto is dient Lease2Go bij aflevering van de auto in het bezit te zijn van een door u en uw verzekeraar ondertekende Akte van Verpanding (drie-partijen overeenkomst). Mocht u met uw auto schade rijden dan zorgt deze verpanding er onder meer voor dat het schadebedrag door uw verzekeringsmaatschappij rechtstreeks aan Lease2Go wordt uitgekeerd.

Hoe is mijn auto verzekerd door Lease2Go?

Wanneer uw auto door Lease2Go is verzekerd heeft u WA (Wettelijke Aansprakelijkheid) dekking voor schade toegebracht aan derden. Tevens is er dekking voor Casco-schade, deze dekking is voor schade aan uw eigen auto. Afhankelijk van de afspraken met uw werkgever kan eventueel een Verkeersrechtsbijstandverzekering, Ongevallen Inzittenden Verzekering en/of Schade Verzekering Inzittenden zijn opgenomen in het leasecontract.